poniedziałek, 4 lutego 2013

Ponowna aktywacja M$ Windows Vista

          Naprawiając ostatnio laptop znajomego, po instalacji systemu Windows Vista, zaskoczył mnie problem aktywacji systemu. Klucz systemu w wersji OEM, czyli taki, który przypisywany jest do danego komputera, w tym przypadku - laptopa, który znajduje się na naklejce na obudowie, nie pozwolił na automatyczną aktywację systemu. Nie podając przyczyny, zaproponował kupno nowego klucza...zaraz przecież to był oryginalny, legalny system kupiony wraz z komputerem.
         Nie wiadomo dlaczego, Microsoft, nie pozwala na ponowną aktywację systemu w sposób automatyczny przez internet, Na szczęście jest jeszcze jeden sposób:

Aktywacja przez telefon

         Z początku byłem sceptyczny, nie miałem ochoty dzwonić po konsultantach z firmy M$, ale pozytywnie mnie zaskoczył fakt, że aktywacja działa w sposób automatyczny. Oczywiście, żeby było trudniej, do wpisania z klawiatury mamy około 60 cyfr podzielonych na 9 grup, tylko po to żeby dostać w odpowiedzi kolejne 60 cyfr do wpisania w okno aktywatora.
         Pierwszy numer telefonu podany przez system, niestety jest nieaktualny, z rozmowy dowiemy się, że jest nowy, który okazuję się "międzynarodowy, za którego operator może pobierać opłaty". Nigdzie indziej nie mogłem się doczytać jak aktywować klucz przez SMS i jaka jest za to opłata.
          Nie zastanawiając się zadzwoniłem pod nr +48 (22) 594 19 99, jest on płatny, zapłaciłem około 2zł za całą aktywację, wiec nie jest źle.


          Cały system telefoniczny aktywacji jest porządnie opatrzony w komentarze, w  razie pomyłki można dany ciąg  powtórzyć. Po całym procesie instalacja Windows z powodzeniem się aktywuje. Jak na razie, każdą Vistę w wersji OEM musiałem tym sposobem aktywować.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Niepotrzebnie sie tak męczysz z telefonami tez wczoraj zasugerowany tym artykułem chciałem zadzwonić ale pomyślałem, że trzeba wybrać w takim wypadku trzecią opcję aktywacji za pomocą innego klucza. Bo system podczas czystej instalacji tworzy własny klucz, który trzeba aktywować tylko telefonicznie. Jednak wystarczy wybrać opcję za pomocą nowego klucza gdzie wpisujemy nasz kod z naklejki, który też wpisujemy podczas instalacji i jednak rejestruje się nam system automatycznie bez telefonu. pozd.

Tomek pisze...

Nigdy nie lubiłem Visty ;)